Странице

понедељак, 8. август 2016.

Ničanska salata - Niçoise salade



Niçoise salade je klasik među salatama, a takođe je jedna od najpopularnijih na inostranim blogovima! Dušu je dala za letnje vrućine jer je jednostavna za pripremu, odlična u bilo koje doba dana i za bilo koji obrok, plus ima mediteranski šmek jer su od sastojaka obavezni riba, masline, sezonsko letnje povrće i mirišljavi začini karakteristični za područje južne Francuske i grada Nice.


Salatu sam dugo jela sa drugim sastojcima, a onda onomad pročitala da prava Nica salata nema kuvano povrće, pa samim tim ni kuvani krompir i boraniju, a koji se skoro obavezno nalaze u mnoštvu salata objavljenih na raznim sajtovima i food blogovima. Bacila sam se na istraživanje po netu i našla par zanimljivih francuskih recepata, kao i recept čuvenog Davida Lebovitza u kojima se u salatu pored obavezne tunjevine (ili inćuna), maslina, paradajza i kuvanih jaja dodaje sirovo povrće. Kod nekih su to paprike i krastavac, kod drugih mladi bob i artičoke, a neki ubacuju rotkvice i celer, sve bez termičke obrade. Meni se najviše dopala ova salata, jedino što nisam našla mladi bob, pa sam je pravila bez njega. Našla sam finu mešavinu salate (mistakojoj sam dodala moju domaću rukolu, paradajz je iz moje bašte, začini isto, a tuna i inćuni su iz moga bazena sa morskom vodom.. Zezam se, nemam bazen, ali sam imala finu tunjevinu u maslinovom ulju i filete inćuna i rešila da stavim oba! Kad je bal...


Sastojci (za dve persone):
1 češanj belog luka
40 gr mešavine salate (endivija, cikorija, crveni radič i escarole)
malo rukole
1 manja paprika
1/2 krastavca 
1 manji crveni luk (u sezoni može mladi luk) 
6 krupnijih čeri paradajza
1 tvrdo kuvano jaje
5 - 6 crnih maslina
3 manja fileta inćuna 
1 konzerva tunjevine u komadima
ruzmarin i bosiljak


za vinegret preliv:
3 kašike maslinovog ulja
1 kašika crvenog vinskog sirćeta 
soli i bibera po ukusu

Priprema:


  • Beli luk preseći na pola i njime istrljati veliki plitki tanjr ili drugi sud (činiju) u kome će se poslužiti salata. 
  • Na tanjiru napraviti podlogu - rasporediti mešavinu salate i rukolu. Umesto kupovne mešavine, može se napraviti sopstvena kombinacija raznih vrsta zelene salate, bebi-spanaća i rukole. 
  • Preko salate poređati krastavac sečen na polukrugove, luk sečen na rebarca i papriku sečenu na trakice.


  • Prema rubu tanjira poređati paradajz sečen na pola i kuvana jaja sečena na četvrtine ili šestine. Masline pobacati na luk i papriku.
  • Na sredinu tanjira smestiti tunjevinu i inćune. Iseckati ruzmarin i bosiljak i posuti ih preko salate, pa sve preliti vinegretom (napraviti preliv u činijici - viljuškom umutiti ulje i sirće, dodati biber i pažljivo posoliti jer su slani i inćuni i masline).


Umesto ređanja na tanjir, sve povrće možete izmešati sa prelivom u činiji i odozgo rasporediti ribu i jaja. Meni se više dopalo ovakvo slaganje.


Uz ovu salatu je dovoljan sveži baget hleb, čaša vina i dobro društvo za zajedničko uživanje..




Ovo je na Coolinarici bio recept dana 25. avgusta 2017. godine



6 коментара:

  1. Divno izgleda salata. I ja sam je pripremala, ali tu verziju sa kuhanim krompirom i mahunama. Mislim da je dobar i ukusan cijeli obrok, a sljedeci put cu isprobati po tvom receptu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga ❤ Biće mi milo da je isprobaš i ovako.. Meni verzija sa boranijom i krompirom ukusom malčice ukusom vuče na varivo, a ovo je baš prava sirova i hrskava salata :)

      Избриши
  2. Kad je bal nek je karambol :D Obožavam ovakve salate ;) Još kad ti to ovako lepo uslikaš..;) A posebno volim kad se ljudi potrude da nešto "ustaljeno" provere i iznesu opet nešto novo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olja draga, hvala ❤ Nekada me sam recept odvuče na dodatno istraživanje, pa otkrijem more zanimljivih informacija..

      Избриши